Prima Evadare, concurs ciclism cross country / abandon
9 mai 2010 / distanta parcursa: + 36 km
Prima Evadare a fost anuntat ca un concurs de ciclism cross country prietenos si de dificultate medie, la inceptut de sezon pentru maratoanele MTB din anul 2010. Traseul propus al concursului a fost prin paduri si pe drumuri de tara intre Bucuresti si Snagov, pe o distanta de aproximativ 56 de kilometri.
Prima Evadare 2010 fata de Prima Evadare 2009 mi s-a destul de haotic organizat, orientat spre o participare de masa, fara atentie pentru problemele ce pot aparea pe traseu.
Startul traseului s-a dat duminica, 9 mai, de la padurea Baneasa din parcarea Academiei de Politie (zona ZOO Baneasa) si finalul a fost in Snagov, la Complexul Astoria. Ciclistii au plecat din Baneasa (start), prin Padurea Baneasa, prin Padurea Tunari, prin spatele Aeroportului Otopeni, prin Padurea Balotesti, prin Padurea Snagov, pana la Snagov (finish si premiere).
Informatii mai multe despre traseu, regulamentul competitiei, se gasesc pe www.primaevadare.ro.
Prin organizarea evenimentului Prima Evadare se doreste, cel putin asa se zicea in 2009:
- Incurajarea publicului pentru practicarea sporturilor in natura, fiind o competitie deschisa in special amatorilor, dar si sportivilor de performanta
- Promovarea celorlalte maratoane MTB din tara
- Promovarea traseelor si padurilor din nordul Bucurestiului intr-un mod activ
- Umanizarea oraselor prin promovarea ciclismului.
De data aceasta nu pot spune multe lucruri despre organizare. Punctul de alimentare de la start nu l-am gasit. Marcajul traseului pe portiunea pe care am parcurs-o a fost bun, am apreciat constructia unor rampe de trecere peste copacii cazuti. Am simtit insa lipsa unor echipe de interventie pe parcurs, in caz de dificultati tehnice, luand in calcul numarul imens de participanti.
A inceput si ploaia. Marunt. Dupa trecerea peste calea ferata, s-a mers bine, destul de tare, cu peste 20 km/h. Se aluneca pe noroi. Ploua din ce in ce mai tare. Insa pe la kilometrul 14, inainte de Check Point 5, rotile au inceput sa se incarce de noroi si pietris.
Check Point 5 - final de tura / CP5
Putin inainte de soseaua spre sat Dimieni in stanga, agasat de noroiul si pietrisul antrenat de lant, schimbatorul de pinioane a hotarat sa se ridice fix in spite si sa puna punct cursei.
La punctul de control 5, de la sosea, erau altii in aceeasi situatie, cu schimbatoarele terminate. Si continuau sa vina. Asa ca, ABANDON!
A fost interesanta si plimbarea spre Dimieni si apoi spre Balotesti pe jos, cu o vizita de lucru la o spalatorie auto. Am oprit apoi la o benzinarie, la iesirea din Balotesti, aproape de DN1.
Impresii la final de Prima Evadare 2010? Esec. Tehnic. Tactic. Nu conteaza. Personal. Cursa incepuse bine si s-a terminat prea brusc.
Am participat, in niciun caz nu am concurat. Am participat ca membru al VOKAL Team si mi-ar fi placut sa terminam cu bine si cu toate piesele la locul lor. Altfel, am facut haz de necaz.
Zilele urmatoare se va scrie mult, de bine, de rau, despre Prima Evadare 2010. Totul e bine cand se termina cu bine.
Felicitari celor care au reusit sa ajunga la punctul de finish. Felicitari castigatorilor!
Fotografii © KERUCOV .ro / 9 mai 2010
aparat Fujifilm FinePix S5100
Multumiri: Dragos (www.vokal.ro)
|
Participare Prima Evadare
competitie ciclism cross country XC
Distanta totala parcursa: 36.5 km
(aprox. 15 km in competitie)
Timp total: 2 ore si 55 minute
Viteza medie: 12.5 km/h
Viteza maxima: 31 km/h
|
|