Coronini - Moldova Noua - Carbunari - Stipanari - Sasca Montana
Potoc - Socolari - Ilidia - Ciclova Romana - Oravita
Romania, Judetul Caras-Severin / distanta parcursa: +60 km
Tura de primavara in Caras / Banatul Montan / 1 mai 2014
Romania. Banat. Tura cu bicicleta prin Banatul Montan. Mini-vacanta de 1 Mai. Judetul Caras-Severin. Prin Muntii Locvei. De pe malul Dunarii, pana in Oravita. Primavara. Dealuri verzi. Ploaie. Continuarea traseului propus de Alex (vezi blogul alexboia.net).
Trezirea de dimineata. Micul dejun. O cafea. Pregatirea bicicletelor pentru drum. Surpriza? O pana la roata din spate. Plus un lant ruginiu-portocaliu. Cu greu am gasit "acul" de piatra, o pietricica ascutita care a strapuns cauciucul si a ramas acolo. Am inlocuit rapid camera, am uns lantul si am pus coburile pe portbagaj. Si, am pornit incet la drum, peste munti si dealuri.
Traseul cu bicicleta incepe din Coronini (vezi harta Tura de primavara prin Caras pe bikemap.net). Pe drumul national DN 57 se merge spre Moldova Veche, iar dupa fosta Uzina de Prelucrare a Minereurilor Complexe si halda de steril de pe malul Dunarii am intrat pe un drum betonat, drum industrial, care se intersecteaza cu drumul judetean DJ 571 spre Moldova Noua. Traseul initial continua spre Carbunari prin Padina Matei si Moldovita, dar cum se anunta ploaie torentiala, am scurtat drumul si am mers din Moldova Noua spre Carbunari pe DJ 571. Asfalt. Apoi, placi de beton. Apoi, drum de tara. La intrarea pe drumul nemodernizat, urcarea prin Muntii Locvei, este un izvor. Portiune de traseu prin zona impadurita. Cer acoperit. Urcari si coborari. Noroi. Carbunari. Un popas scurt. In Stipanari am facut o oprire si a inceput ploaia. Urmeaza o portiune frumoasa de coborare, in viteza, pe serpentine, pana in Sasca Montana. Ploaie torentiala. Drumul continua pe DJ 571, pe langa dunele de nisip de la marginea localitatii Sasca Montana si pe langa satul Slatina-Nera, pana la intersectia cu drumul judetean DJ 571C. Mai departe, pe DJ 571C se trece prin Potoc si Socolari. Case traditionale. Culori. Ploaie. Dealuri. Ilidia. Mai departe, tot pe DJ 571C, se trece pe la marginea localitatii Ciclova Romana. Punctul final al traseului este Oravita. Sfarsit de zi. Soare.
Coronini, Judetul Caras-Severin
Moldova Noua, Judetul Caras-Severin
Carbunari, Judetul Caras-Severin
Stipanari, Judetul Caras-Severin
Sasca Montana, Judetul Caras-Severin
Potoc, Judetul Caras-Severin
Socolari, Judetul Caras-Severin
Ilidia, Judetul Caras-Severin
Ciclova Romana, Judetul Caras-Severin
Oravita, Judetul Caras-Severin
Am ramas in Oravita peste noapte. Pensiune. Camere incalzite. Lucruri puse la uscat. Si, la scurt timp dupa ce am intrat in camere, cerul s-a inseninat si a iesit soarele. Dupa-amiaza insorita. Masa de seara. Mai tarziu am facut o plimbare la pas prin Oravita, pana la gara.
Calea ferata Oravita - Anina a fost inaugurata la 15 decembrie 1863, prima cale ferata montana din Romania, pentru transportul carbunelui (huila) extras din minele de la Anina catre Oravita, iar de la Oravita, pe Calea ferata Oravita - Bazias, pana la Dunare.
Semmeringul Banatului, asa cum i se mai spune, are 14 tunele si 10 viaducte, pentru a trece prin Muntii Aninei.
Coronini - Moldova Noua - Carbunari - Stipanari
Sasca Montana - Potoc - Socolari - Ilidia
Ciclova Romana - Oravita / Banatul Montan
Romania, Judetul Caras-Severin
Distanta totala parcursa: 64.1 km
Timp total: 4 ore si 52 minute
Viteza medie: 13.2 km/h
Viteza maxima: 54.6 km/h
fotografii © KERUCOV .ro
/ 1 mai 2014
aparat foto Pentax Optio RS 1500
|